Bluestep medverkar som partner under Järvaveckan Live

Bolånebanken Bluestep har i år valt att stötta den viktiga mötesplatsen Järvaveckan Live med ett partnerskap. Under veckan deltar även Bluestep i två samtal om svensk bostadsmarknad, med fokus på ungas möjligheter samt socialt hållbara bostadsområden.

I över 15 år har Bluestep verkat för att inkludera fler på bostadsmarknaden. Därför är Järvaveckan med sitt fokus på inkluderande samtal en naturlig samarbetspartner för Bluestep. Den årligt återkommande demokrativeckan arrangeras av föreningen The Global Village och har sedan starten 2016 blivit en av Sveriges viktigaste mötesplatser för samhällsengagerade företag, föreningar, myndigheter, politiker och medborgare.

I år sänds hela programmet live på webben, samt delar av innehållet på SVT, TV4 och TT. Det gör att viktiga samtal om samhällsfrågor som exempelvis inkludering på bostadsmarknaden kan fortsätta, trots den rådande pandemin.

– Vi är väldigt stolta partners till Järvaveckan. Deras målsättning att låta fler röster komma till tals ligger i linje med vårt arbete att göra bostadsmarknaden tillgänglig för fler. Det gläder mig verkligen att Järvaveckan kan ta plats även i år, trots de rådande omständigheterna. Vi hoppas på intressanta och givande samtal den här veckan, säger Sarmad Jawady, bolånechef på Bluestep.

Den 2 juni deltar Daniel Almgren, hållbarhetschef på Bluestep, i ett samtal om svensk bostadsmarknad med fokus på ungas möjligheter att skaffa en egen bostad. Senare i veckan, den 6 juni, deltar även Sarmad Jawady, bolånechef på Bluestep, i en lunch som fokuserar på socialt hållbara bostadsområden.

Nedan följer hålltider för Bluesteps medverkan under Järvaveckan:

Samtal | 2 juni, 19.15-19.55

Tema: Var ska jag bo?
Daniel Almgren från Bluestep deltar i samtalet.

Ahmeds hållbara lunch 6 juni, 12.10-13.00

Tema: Den hållbara bostaden och det hållbara bostadsområdet.

Sarmad Jawady från Bluestep deltar i lunchsamtalet.

Du kan följa hela Järvaveckan Live via hemsidan: jarvaveckan.se/

Published 2021-06-01 18:21